DaveyenNick.reismee.nl

Olifantastisch!

Lieve volgers,

Even wat vertraging in onze verhalen, gebrek aan internet en inlogproblemen zijn hier de oorzaak. Maar niet getreurd, jullie krijgen nu drie verhalen voor de prijs van één!

...Onze tweede avond in Sanur wilden we even lekker relaxen, lekker eten en op tijd naar bed voor onze reis naar Ubud, Ubud zou de komende dagen onze centraal gelegen uitvalbasis worden voor meerdere uitstapjes! De avond hiervoor waren we al aardig doorgezakt en daarom wilden we even een flinke nachtrust pakken in het heerlijke bedje dat we in het Matahari hotel hadden. We zijn voor de tweede avond op rij een heerlijke pizza gaan halen bij de Italiaan aan het strand, waarom veranderen wat goed is...toch?

Door David en Cynthia (het Spaanse stelletje van de dag ervoor) op het idee gebracht om met Uber te reizen in plaats van de reguliere taxi, dit zou de helft schelen. En inderdaad de chauffeur van Uber bracht ons voor minder dan de helft die andere taxichauffeurs vroegen naar Ubud. Uber is een app waarmee je een particuliere taxi kunt nemen, wisten wij veel ?!

De chauffeurs van Uber zijn echter wel constant op hun hoede, aangezien zij in de meeste plaatsen gehaat worden door de andere taxichauffeurs. We moesten dan ook snel en sneaky instappen, maar we waren onderweg naar onze volgende halte: Ubud! We hadden het geluk met een zeer goed Engels sprekende chauffeur, het gesprek dat volgde ging over religie op Bali en in Nederland. Onze chauffeur was Christen, iets wat we niet eerder gehoord hadden. Toen we hem vertelden dat wij niet gelovig waren snapte hij daar helemaal niets van, hoe kun je nou geen religie hebben? Wie heeft dit dan allemaal gemaakt? Jullie begrijpen het al, een lang gesprek met een open einde..

Aangekomen in Ubud, konden we met de taxi niet bij de kamer komen, teveel verkeer in de drukke winkelstraat en tevens is Uber in Ubud verboden en lopen de chauffeurs daar de kans op boetes die kunnen oplopen tot 5 miljoen rupiah (ongeveer 330 euro), daar moet hij een maand mensen voor rondrijden. We begrepen de boodschap, bedankten de chauffeur en liepen het laatste stuk naar onze kamer.

Het kamertje was schoon, groot en er was een heerlijke douche. Wel net wat buiten het centrum gelegen, maar wel op een prima loopafstand. Tassen neergezet, even uitgerust..en nu? We hebben een Indonesisch rijbewijs, dus gingen we op pad om een motorscootertje op de kop te tikken, wel wat prijzig (50.000 Rupiah/3 euro per dag) maar we gingen ervoor????.

We kwamen wat laat aan in Ubud, maar we besloten laat in de middag toch gelijk naar het, in Ubud gelegen, Monkey Forrest te gaan. Een soort klein open parkje waar je een paar euro entree betaald en waar de aapjes wonen en vrij rondlopen. Je kunt over al trossen bananen kopen en de apen komen vanzelf op je af om een aangereikte banaan uit je hand te pakken. Goed op je spullen letten, want naast bananen houden de apen ook van zonnebrillen, camera's en Iphones. De interactie met die kleine mensjes is prachtig en ook verwacht je niet zo'n mooi park aan de rand van een stad, maar in Indonesië is dat dagelijkse kost, je verwacht niets maar wordt verrast met kleine paradijselijke plekjes.

De volgende ochtend stond er één van de hoofdpunten van onze reis op het programma. Davey keek al weken uit naar een bezoekje aan het olifantenpark in Taro. Ook onze eerste relatief lange reis op de scooter, dus wel even spannend. Onderweg door Davey tot stoppen gemaand om een foto te laten maken bij een fotoshop, weer een erg leuk gesprek met de eigenaar gehad die meerdere projecten in Nederland had gedaan en ons tevens een lunchtentje aanraadde. Een mooie foto gemaakt en de weg weer op..

Het olifantenpark op Bali is erg bekend en door meerdere beroemdheden bezocht. Het is een mooi klein park waar je op olifanten kunt rijden, ze kunt voeden en kunt wassen. Natuurlijk zijn wij ook bekend met hoe er veelal met olifanten wordt omgegaan in zulke parken, we waren er dan ook al snel uit: we wilden de olifanten voeren en wassen. Rijden hoefden we niet en de show hoefden we ook niet te zien, we wilden alleen de dingen doen waar we de olifanten ook echt een plezier mee zouden doen. We kochten meerdere mandjes met lekker fruit waar ze dol op zijn en we hadden geluk bij het wassen, we mocht Padja wassen een jong en klein olifantje van 3,5 jaar oud. Super om zo met zo'n beestje in contact te staan en hem te zien genieten. De ogen van een olifant stralen zoveel emotie uit, het is echt iets dat je voor het leven bij je houdt.

Na het olifantenpark gingen we naar de Hot Springs op de Kintamani berg. We dachten dat we bij een heerlijk plek zouden aankomen aan de rand van een meer waar je een duik kon nemen. Het bleek een oud, vervallen en vies zwembad waar warm water uit de berg naartoe werd gepompt. Deze sloegen wij dus even over..Je kunt niet alles hebben! Op de terugweg naar Ubud reden we langs de Tegalalang rijstvelden, maar het werd al snel donker dus besloten we terug te gaan en later een dagje terug te komen om een wandeling door de rijstvelden te maken.

Moe en voldaan gingen we om 9 uur naar bed, wil je weten waarom? Blijf lezen!

Liefs,

Davey en Nick

Christel

Excuus voor het niet reageren op jullie verhalen...maar om de en of andere reden zijn de laatste verhalen in mijn spam box terecht gekomen...
Heel leuk om alles nu te lezen!

Geniet nog maar fijn van jullie laatste dagen daar.
Ik ga mijn koffer inpakken voor onze trip naar Texel.

Hoop jullie woensdag weer te zien. Dikke kus Christel