DaveyenNick.reismee.nl

Lekker zoet en sappig!

Dag allemaal,

Wat leuk dat jullie weer nieuwsgierig zijn?! Jullie worden op de wenken bedient met weer wat heerlijke avonturen..

De dag begint op 14 augustus met heerlijk rustig uitslapen, we zijn de avond daarvoor per taxi naar Sanur gegaan om de uitlaatgassen en de onhygiënische eettentjes van Denpasar te mijden. We wilden graag sushi! Toevallig stopt de taxichauffeur 10 meter na een sushitent nadat we hem vragen ons vlakbij het strand af te zetten. Ondanks het wat prijzige menu twijfelen we geen moment, sushi!!! De meeste verse en zachte sushi ooit krijgen we voorgeschoteld, dit maakte letterlijk onze dag.

De dag begon namelijk prima met wat bezichtigen in Denpasar, het hotel bleek een prima uitvalbasis om even snel de trekpleisters van de hoofdstad langs te gaan. We gingen tussendoor bij het hotel even naar het toilet en besloten af te sluiten met een bezoek aan de vogeltjesmarkt..Het werd een traumatische ervaring. Kippen, konijntjes, muizen, katten, honden en natuurlijk vogels zaten allemaal op elkaar gepropt in kleine kooitjes..We hebben zelfs een gedeprimeerde uil gespot in één van de kooitjes. Hier weer even terug in de realiteit geworpen met het besef dat ondanks de gastvrijheid van de mensen in Indonesië, we hier te maken hebben met een totaal andere cultuur waarin voor dieren geen respect is.

Nadat we uitgecheckt hadden bij het hotel, gingen om ongeveer 12.15 naar Legian. Legian is een dorpje dat overloopt in Kuta. Een van de meest toeristische stranden/steden van Bali .we besloten naar een verborgen appartementencomplex aan de winkelstraat te gaan om daar een kamer te regelen. Het was ongelofelijk, het ene moment sta je op de drukste winkelstraat en het volgende sta je in een tuin met leuke huisjes en een prachtig zwembad dat lijkt op een klein paradijsje. Nadat we waren ingecheckt zijn we lekker naar het strand gegaan om van de zon(sondergang ) te genieten, hier hebben we een heerlijk mango gegeten van Annie. Annie werkt als fruitverkoopster op het strand en we hebben een tijdje met haar zitten praten toen Annie opeens een zinnetje eruit gooide dat ze van andere Nederlanders had geleerd: "lekker zoet en sappig", totaal overrompeld kwamen we niet meer bij van het lachen!

Na een welverdiende douche hebben we traditioneel Indonesisch gegeten aan het strand en hebben we afgesloten bij de Beach Lounge met een paar prima cocktails en een heerlijk shisha. Zowel de shisha als de cocktails stegen langzaam omhoog en dus dropen we af naar ons appartement waar we nog even een stiekeme duik in het zwembad hebben genomen. Daarna hebben we de slechtste nacht tot dan toe gehad, door lekkage na hevige regenval en geblaf van honden dat begon om 6 uur in de ochtend.

We werden enigszins brak, maar meer ontdaan wakker van onze gebroken nacht. Toch wilden we de dag niet aan ons voorbij laten gaan en zijn we op pad gegaan. We hebben een dealtje gemaakt met een taxichauffeur om ons het zuiden Bali te laten zien. We hebben 8 uur van zijn diensten gebruik mogen maken, tegen een bedrag van 350.000 IDR, hetgeen neerkomt op ongeveer 23.50 in euro's. We zijn langs de Uluwatu tempel gegaan waar je een prachtig uitzicht hebt en de apen toeristen beroven om aan hun eten te komen, door eten te geven haalt het personeel namelijk het gestolen goed terug. Na het bezoek aan de tempel snel doorgegaan naar Padang Padang en Nusa Dua. Voor het eerst twee prachtige en relatief rustig stranden oo Bali gezien. Bij het strand van Padang moest je met een trap door een grot afdalen naar het strand en bij Nusa Dua overheerste de kalmte en de rust waar we helemaal in op zijn gegaan. Ter afsluiting hebben we hier een Indonesische ceremonie gezien over het verhaal van Rama & Sita. Het stelde niet veel voor, maar was leuk om een keer gezien te hebben. Totaal gesloopt hebben we afgesloten met een vette hap. Niet goed, maar op dat moment wel even lekker!

Ook deze avond lekker in het zwembad afgesloten, de bar was nog open dus we bestelden nog even een smaakvolle cocktail. Hier raakten we aan de praat met Bruce Johnston uit Nieuw-Zeeland, een wat oudere man die ons al zijn reisverhalen vertelde, super inspirerend!

Voordat we het wisten werden we gewekt door onze telefoon op 16 augustus. Heerlijk geslapen, geen honden en geen lekkage die ons wakker hielden. Om half 8 hebben we onze spullen gepakt en rond 8 uur hebben we een taxi gepakt richting Sanur om de boot naar Lembongan te nemen. De bootreis duurde ongeveer 15 minuten en voordat we het wisten stonden we op een paradijselijk eiland. Weg van alle drukte in Kuta, vonden we hier het Indonesië dat we zochten: niet touristisch, mooi weer en een schitterende omgeving. Na een hutje op een berg te hebben gehuurd voor twee nachten, hebben we een scooter gehuurd en hebben we her naburige eilandje Ceningan volledig verkend, welke via een brug te bereiken is. De foto's vertellen het hele verhaal, kijk en geniet!

Onze oogjes vallen nu dicht, op naar nieuwe avonturen! Tot snel

Liefs,

Davey en Nick