DaveyenNick.reismee.nl

Lang verwacht, nu is het zover!

Goedemorgen vanuit het regenachtige Bali,

Op het moment van schrijven zitten we onder de partytent van het hotel (gisteren een dikke knalfuif hier in het hotel!) te schuilen voor een flinke bui, perfect moment om jullie even op de hoogte te brengen van de eerste dagen..

Op voorhand dachten we dat het eerste deel van de vlucht erg lang zou zijn (13 uur en 20 minuten) en het tweede gedeelte slechts een formaliteit (precies 2 uur). Het voelde echter totaal andersom, het eerste gedeelte vloog voorbij en voordat we het wisten stonden we op de luchthaven van Jakarta. Natuurlijk een totaal andere wereld! Geen röntgenfoto's zoals op Schiphol, maar een simpel ouderwets hokje waar iemand je paspoort aanneemt en bekijkt of je lijkt op de foto in je paspoort, daarna is het een kwestie van de meute volgen en hopen dat iemand de weg weet ?!

Op de volgende vlucht hebben we meer geslapen dan de gehele vlucht daarvoor en als we wakker werden keken we elkaar aan van...Hoe lang nog?

Na nog eens twee uurtjes vliegen landen we dan eindelijk op......BALI!!! We zweten gelijk uit onze hemdjes, maar dat mag de pret niet drukken, Davey kan niet niet stoppen met lachen! De bagage rolt binnen no-time van de band, we lopen de deur van het vliegveld uit en er stort zich een meute van taxichauffeurs op ons..TAKSI? TAKSI?! TAKSI! We negeren ze maar even en halen onze backpacks uit het plastic, wanneer één of andere louche ogende kerel ons een veel te dure taxi probeert aan te smeren. Uiteindelijk vinden we toch een redelijk geprijsde taxi en zijn we onderweg naar het hotel.

Wat een cultuurshock! Complete chaos in Denpasar en hier verblijven wij twee nachten?! Het blijkt maar weer hoe eenvoudig een mens zich aanpast, nu steken we hier de weg over alsof we hier al jaren wonen.

De eerste avond zijn we lekker in het hotel gebleven, hebben we heerlijk gegeten en hebben we een welverdiende goudgele rakker genuttigd ?. We vielen als een blok in slaap rond half 11 en werden rond 10 uur wakker, we waren net op tijd voor het ontbijt, het personeel was al bezig om de boel in te pakken. Vriendelijk als ze zijn, mochten wij toch nog even heerlijk aanschuiven!

Als douche hebben we een heerlijke duik in het zwembad genomen onder een strak blauwe lucht, genieten geblazen! Vervolgens rond 12.30 Denpasar in om binnen 1 dag alle bezienswaardigheden in deze smerige stad mee te pakken. We zijn in de bekendste tempels van de stad geweest en hebben een museum en de vogeltjesmarkt bezocht. Even lekker geluncht in een lokaal tentje, waar we een erg aardig Indonesisch gezin hebben ontmoet. Aan het einde van de dag komen de uitlaatgassen je neusgaten uit en doen je ogen er zeer van. We besloten daarom een taxi te pakken en lekker te gaan eten in Sanur, waar het een stuk rustiger is dan de chaos in de hoofdstad. Waar je overdag doodgeknuppeld wordt met taxi's, zo hebben we in de avond een half uur staan zwaaien langs de kant, alvorens we afdropen terug naar het hotel en de vriendelijke receptioniste voor ons een taxi belde.

In Sanur heerlijk sushi gegeten en als afsluiter een Mojito. Al het wandelen en de indrukken zorgden ervoor dat onze oogjes langzaam dicht vielen, lekker de taxi terug! We raakten gezellig aan de praat met Wajan, de taxichauffeur. We kregen zijn kaartje en hebben afgesproken dat hij ons komende week een dag gaat rondleiden op het eiland.

In het hotel hebben we toen ons kamertje opgezocht, op naar de komende dagen! Wordt vervolgd...

Liefs Davey en Nick

Christel

Wat leuk om te lezen, dank voor de up-date. Wat een belevenissen in een andere wereld. Ik zie uit naar jullie volgende verhaal.
Wij zijn gister naar Lagos geweest. Was erg gezellig.
Zo direct gaan we naar een strand aan de zuidkust van Portugal en daarna eten in Albufera. We genieten volop!??????